درب های آکوستیک

درب های آکوستیک و درب های عایق صدا که از خروج صدای داخل خانه به بیرون جلوگیری می کند و از عبور صداهای بیرون به داخل جلوگیری می کند، می توانند برای یک منظور عایق صدا در مناطق مختلف استفاده شوند. درب آکوستیک که مخصوصاً در استودیوها، اتاق‌های جلسات و کنفرانس، تئاتر، سینما، اتاق موسیقی، اتاق‌های اداری، اتاق‌های صدا و ضبط، اتاق‌های پخش ترجیح داده می‌شود، می‌تواند برای مکان‌هایی مانند مدارس، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، اتاق‌های عمل نیز ترجیح داده شود.

قبل

درب های آکوستیک

بعد

درب آکوستیک چیست؟

درب های آکوستیک در محیط های عایق صدا کاربردی هستند. در محیط های دیگر، صداهایی که از دیوار، سقف و کف می آید، عملکرد درب آکوستیک را از دست می دهد. هنگامی که درهای فضاهای ایزوله صوتی استاندارد باشند، صدا را منعکس می کنند و کیفیت شنوایی را مختل می کنند. درب های آکوستیک درب هایی عایق هستند که از جریان صدا از بیرون به داخل و از داخل به بیرون جلوگیری می کنند. اگر فضا عایق صدا باشد، از درهای آکوستیک به عنوان یک عنصر مکمل استفاده می شود.

درب آکوستیک کجا استفاده می شود؟

درب های آکوستیک بیشتر در محیط هایی که افراد متمرکز هستند استفاده می شود. این محیط ها مکان هایی مانند سالن های سینما و تئاتر، سالن های کنفرانس، مراکز خرید، استودیوهای ضبط صدا، اتاق های همزمان، سالن های چند منظوره، استودیوهای تلویزیونی و رستوران ها هستند. مصالح ساختمانی عایق بندی شده برای جلوگیری از اختلالات سطح صدا و مشکلات شنوایی، به ویژه در مناطقی با ویژگی های سالن صحنه ترجیح داده می شوند.

ویژگی های درب آکوستیک چیست؟

هر دو طرف درها می توانند آکوستیک باشند. با توجه به خواسته ها می توان یک طرف را با پنل آکوستیک و طرف دیگر را با پارچه آکوستیک پوشاند. درب ها می توانند تک لنگه یا دو لنگه باشند. و دارای 55 درصد عایق صدا هستند.

 

درب آکوستیک از کدام ماده ساخته شده است؟

منطقه استفاده از درب های صوتی برای تعیین مواد عایق صدا مهم است. از مواد عایق مختلف از نئوپرن فوم گرفته تا پشم سنگ استفاده می شود. معمولاً حاوی مواد عایق با ضخامت 25 میلی متر است. در درب های آکوستیک به سبک استودیو، صحنه و سالن از روکش بیرونی توپر 64 میلی متری و از 3 نوع تشک به عنوان عایق صدا استفاده می شود.

درب عایق صدا چیست؟

درب های عایق صدا در محیط هایی که عایق صوتی ساخته می شوند ترجیح داده می شوند. در مکان هایی که عایق صوتی وجود ندارد ، صداهایی که از دیوارها، سقف و کف می آید باعث می شود درب عایق کارکرد خود را از دست بدهد. درب های عایق صدا درب هایی عایق هستند که از جریان صدا جلوگیری می کنند و به عنوان یک عنصر مکمل در فضا استفاده می شوند.

درهای عایق صدا در کجا استفاده می شود؟

از درب های عایق صدا در مکان هایی مانند سینما، سالن های تئاتر، سالن های کنفرانس، مراکز خرید، استودیوهای ضبط صدا، اتاق های همزمان، سالن های چند منظوره، استودیوهای تلویزیونی و رستوران ها استفاده می شود. مصالح ساختمانی عایق صدا به ویژه در استیج ها و سالن ها ترجیح داده می شود تا از سطح صدا و مشکلات شنوایی جلوگیری شود.

 

درب عایق صدا از چه ماده ای ساخته شده است؟

در سطح داخلی درهای عایق صدا از پشم سنگ به ضخامت 2.5 سانتی متر استفاده شده است . ضخامت درب به طور کلی 42 میلی متر است. در سطح داخلی درب های مورد استفاده در سالن ها از دو لایه پنل پشم چوب سیمانی 25 میلی متری سلنیت پورلند استفاده شده است. مانع عایق صدا 8-10 میلی متر EPDM به عنوان تقویت کننده اعمال می شود. منطقه استفاده از درب های عایق صدا برای تعیین مواد عایق صدا مهم است.

گروه صنایع چوب و فلز فرنشین هم در تعمیر

و نگهداری درب های آکوستیک

ساخت انواع صندلی ها و هم در ترمیم و نوسازی صندلی هایتان به کمک شما می آید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

مرسی که با اطمینان به گروه ما باعث انگیزه بیشتر به ما می شوید.

لطفا با نظرات  انتقادات و پیشنهادات خود ما را در مسیر پیشرو همیاری کنید.

با سپاس فراوان

صنایع چوب و فلز فرنشین