چند مورد از نمونه کار های آکوستیک درب ما

انواع درب های صوتی و آکوستیک

انواع درب های صوتی و آکوستیک

بسته به نیاز پروژه ساخت و ساز ، درب های صوتی را می توان متناسب با طیف وسیعی از انواع درها و اندازه ها خریداری کرد. به عنوان مثال ، درب های صوتی شما می توانند به صورت زیر طراحی شوند:

  • درب های تک یا دو نفره
  • درب های کشویی یک یا دو
  • درهای آتش یا دود
  • درهای سنگین یا سبک
  • درب های الکترونیکی ، اتوماتیک یا مگناماتیک

انواع درب ها را می توان با لوازم جانبی و سخت افزار مورد نیاز تولید ، نصب کرد ، از جمله قاب ها ، لولاها ، مهر و موم های صوتی ، دستگیره ها و مکانیزم های بسته شدن / قفل کردن ، و همچنین نیازهای اضافی مانند سوراخ سوراخ کردن یا مشاهده پنجره ها.

درب های ضد صدا چگونه کار می کنند؟

برای درک آسان عملکرد درب های ضد صدا ، بهتر است ابتدا نحوه عملکرد انتقال صدا را بررسی کنید.

صدا ارتعاشی است که به صورت یک موج مکانیکی قابل شنیدن از طریق محیطی مانند آب یا هوا پخش می شود. امواج صوتی در فرکانسهای مختلف می لرزند و اندازه گیری آنها در چرخه های ثانیه است – یا “هرتز”.

انسان می تواند امواج صوتی را با فرکانس های حدود 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز بشنود

صدایی که بیش از 20 کیلوهرتز است ، سونوگرافی و زیر 20 هرتز سونوگرافی است.

“بلندی” صدا به هیچ وجه یک اصطلاح مطلق نیست ، عوامل زیادی وجود دارد که بر میزان بلند درک صدا تأثیر می گذارد. با این حال ، میزان صدا اندازه گیری ارتعاشات در محیطی است که صدا از طریق آن حرکت می کند (هوا معمولاً). هرچه ارتعاشات قوی تر باشد ، میزان صدا بیشتر می شود. درب ضد صدا به سادگی با کاهش صدای قابل عبور از آن کار می کند. چگونگی دستیابی به این مسئله ، چندان ساده نیست.

هر نوع درب از برخی جهات به عنوان مانع صدا کار می کند. با این حال ، اگر اقدامات پیشگیرانه دیگری انجام نشود ، امواج صوتی همچنان قادر به عبور از درب استاندارد خواهند بود. این اقدامات شامل عایق صدا و جذب صدا است.

عایق صدا به روند قرار دادن یک مانع صوتی اشاره دارد. هرچه جرم مواد عایق در واحد سطح یک در بیشتر باشد ، از نظر صدا بیشتر خواهد شد. به همین دلیل موادی مانند بتن عایق بندی بسیار خوبی هستند. با این حال ، بتن برای استفاده در درب های صوتی بسیار کاربردی نیست. در عوض ، یک پارتیشن دو برگه – دو قسمت جدا شده توسط یک شکاف هوا که با یک جاذب صدا پر شده است – بسیار عملی تر است.

مشکل دیگر ماده ای مانند بتن ، کیفیت انعکاسی آن است. این جایی است که جذب صدا وارد عمل می شود. جذب صدا توانایی مواد در محدود کردن بازتاب صدا را توصیف می کند. هرچه جذب بیشتر باشد ، بازتاب کمتری دارد.

 

بررسی اجمالی گزینه های درب صوتی

اگر تصمیم دارید با یک درب صوتی برای ساختمان یا مکان خود پیش بروید ، موارد مختلفی وجود دارد که باید تعیین کنید. این موارد به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید چه نوع درب را انتخاب کنید. به عنوان یک راهنمای کلی ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. به چه نوع و اندازه ای از درب نیاز دارید. آیا شما به درهای صوتی یک یا دو نفره نیاز دارید؟ آیا آنها نیاز به چرخش یا لغزش دارند؟
  2. برای تهیه درب های صوتی خود به چه سطحی از مقاومت صدا نیاز دارید. شما باید دستورالعمل های کد ساختمان استرالیا را در نظر بگیرید و تعیین کنید که به چه درجه Rw نیاز دارید. این ممکن است روی درب انتخابی شما نیز تأثیر بگذارد.
  3. اگر درب صوتی شما نیز نیاز به دو برابر شدن دارد و به عنوان درب آتش یا دود عمل می کند. در این صورت ، درک سطح مقاومت در برابر آتش یا دود (درجه بندی درب های 1 ، 2 ، 3 یا 4 ساعته) ضروری است – و شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام درها و اجزای آن نیز کاملاً آزمایش شده و دارای گواهینامه برای مطابقت با استانداردهای مقاوم در برابر آتش هستند ، و همچنین استانداردهای صوتی.
  4. چه درهایی برای درهای خود می خواهید. اتمام و رنگ های خاص نیز با درب های صوتی کاملاً امکان پذیر است و یک تامین کننده درب می تواند به شما توصیه کند که چه مواردی از پایان (مانند روکش های تزئینی یا حتی رنگ) برای درب های خاص شما مناسب است.

صنایع چوب و فلز فرنشین

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *