انواع صندلی انتظار

انواع صندلی انتظار

انواع صندلی انتظار
صندلی های انتظار برای هر کاربردی برای استفاده طولانی مدت تا انتخابی برای راحتی و زیباییو مقرون به صرفه موجود هستند.  برای انتظار در مکان های اداری و عمومی، و مناطق پذیرایی مناسب هستند.

انواع صندلی انتظار در طیف گسترده ای از رنگ ها و از نوع پلاستیکی و پارچه ای موجود است.

انواع صندلی انتظار

صندلی انتظار نیز مانند تمامی کالاهای دیگری که در بازار موجود است، دارای دسته بندی های مختلفی است که می توان با توجه به نیاز و بودجه مورد نظر هر کدام از آن ها را انتخاب کرد. به صورت کلی پنج نوع صندلی انتظار وجود دارد:

صندلی انتظار متصل:

این نوع صندلی برای فضاهایی مناسب است که رفت و آمد زیادی دارند اما افراد قرار نیست مدت زمان زیادی منتظر بمانند. صندلی های متصل خود نیز در دو نوع با دسته و بی دسته به بازار عرضه می شوند که نوع دسته دار آن راحتی بیشتری به کاربر می بخشد. تعداد این صندلی ها از دو تا 10 عدد متغیر است. در صورتی که رفت و آمد سالن مورد نظر شما کم و مدت زمان انتظار کوتاه است مدل های دو یا سه نفره متصل انتخاب مناسبی است.

انواع صندلی انتظار

انواع صندلی انتظار

صندلی انتظار ماژولار:

صندلی های ماژولار نوع دیگری از صندلی های انتظار پر طرفدار هستند. از این صندلی در فضاهای کوچک و یا فضاهایی که امکان دارد در آینده طراحی آن تغییر کند استفاده می شود. صندلی های ماژولار معمولا ظاهر بسیار جذابی دارند و در عین حال برای تولید آن ها نیز از مواد و متریال با کیفیت استفاده می شود. این محصول دارای طراحی های متفاوتی می باشد. برای مثال یک نمونه از آن پس از اتصال، یک نیم دایره تشکیل می دهد. این مدل برای فضاهایی که نیاز به ایجاد صمیمیت دارند گزینه مناسبی به شمار می رود.

صندلی انتظار مدرن:

از این نوع صندلی انتظار بیشتر در فضاهایی مثل سالن های آرایش، دفاتر املاک و… استفاده می شود و ویژگی های متنوعی مثل طراحی ارگونومیک و متحرک بودن دارد. همچنین در بعضی مدل ها از پشتی های متحرک استفاده می شود و به همین خاطر فرد در زمان نشستن روی آن احساس راحتی بسیار زیادی خواهد داشت.

صندلی انتظار ارگونومیک:

در صندلی های انتظار ارگونومیک، ارتفاع، عرض و عمق، نوع دسته ها و پشتی کمری همگی استاندارد هستند و به شکلی طراحی شده اند که کمترین فشار را به ستون فقرات کاربر وارد کنند. استفاده از صندلی های ارگونومیک به مشتریان شما احساس مهم بودن می دهد و به صورت مستقیم با رشد کسب و کار شما در ارتباط است.

صندلی دسته دار:

از این صندلی بیشتر در کتابخانه ها و فضاهایی که نیاز به نوشتن است استفاده می شود. این محصول دارای یک دسته خاص است که می توانید وسایل مختلفی را روی آن قرار دهید.

مبل انتظار:

از مبل انتظار در مکان هایی استفاده می شود که طراحی و دکوراسیون آن برای مدیران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از این نوع مبل در هر فضایی باعث افزایش جذابیت و زیبایی آن خواهد شد و تاثیر مثبتی روی ذهن مشتریان شما می گذارد.

انواع صندلی انتظار

انواع صندلی انتظار

جنس صندلی انتظار

مواد و متریال به کار رفته در تولید صندلی انتظار هم گزینه دیگری هستند که باید به آن توجه شود.  در این قسمت مواد و متریال به کار رفته در تولید صندلی انتظار را مورد بررسی قرار دهیم:

صندلی انتظار پارچه ای:

همانطور که از اسم آن پیداست، در تولید این صندلی از پارچه استفاده می شود و ظاهر بسیار زیبایی دارند. همانطور که می دانید پارچه در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود است و کاربر می تواند با توجه به سلیقه و دکوراسیون فضا گزینه موردنظر خود را انتخاب نماید. شما می توانید در اکثر فضاهایی که رفت و آمد زیادی ندارند از صندلی انتظار پارچه ای استفاده کنید.

صندلی انتظار چرمی:

یکی از زیباترین متریال به کار رفته در تولید هر نوع صندلی، چرم است. این صندلی ها علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند به راحتی هم تمیز می شوند و در صورتی که به درستی از آن ها استفاده شود می توانند سالیان سال همراه شما باشند.

صندلی انتظار پلاستیکی:

این صندلی علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، ضد آب نیز هست و می توانید برای مدت های طولانی از آن استفاده کنید. صندلی های انتظار پلاستیکی در رنگ های مختلفی تولید می شوند و به همین خاطر شما می توانید به راحتی طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون داخلی فضای موردنظر را تهیه نمایید. همچنین صندلی های پلاستیکی به راحتی نیز تمیز می شوند و به همین خاطر گزینه مناسبی برای استفاده در فضاهای شلوغ و همچنین سالن انتظار درمانگاه ها و بیمارستان ها به شمار می روند.

صندلی انتظار فلزی:

این نوع صندلی طرفداران کمتری دارد اما به دلیل استحکام بسیار بالا، یکی از بهترین گزینه ها برای فضاهای داخلی و خارجی به شمار می رود. قیمت صندلی انتظار فلزی به عوامل مختلفی مثل جنس بدنه، طراحی، مقاومت در برابر رطوبت، میزان تحمل وزن و… بستگی دارد. بیشترین استفاده از این نوع صندلی انتظار در فرودگاه ها می باشد و به همین خاطر به این محصول، صندلی فرودگاهی هم گفته می شود.

صندلی انتظار وینیل:

صندلی هایی که با استفاده از متریال وینیل ساخته می شوند از مقاومت بالایی در برابر لکه، میکروب و باکتری برخوردار هستند و تمیز کردن آن نیز راحت است. از این نوع صندلی بیشتر در فضاهای درمانی مثل بیمارستان، آزمایشگاه و… استفاده می شود و برخی از نمونه های آن نیز دارای دسته هستند.

طراحی و ارگونومی صندلی انتظار

یکی از ویژگی های دیگری که در زمان خرید صندلی انتظار باید به آن توجه کنید ارگونومی آن است. خیلی از مواقع ممکن است زمان انتظار مشتریان شما طولانی شود و در صورتی که صندلی ارگونومیک نباشد، باعث خستگی آن ها خواهد شد. به همین دلیل ضروری است از صندلی هایی در سالن انتظار استفاده کنید که کاملا ارگونومیک هستند و به مشتریان شما احساس راحتی می بخشند. همچنین طراحی صندلی انتظار باید به شکلی باشد که نگهداری از آن نیز آسان باشد و به راحتی با فضاهای مختلف سازگار شود.

اندازه و تعداد صندلی انتظار

قبل از خرید صندلی انتظار باید با توجه به محیط کار و تعداد مراجعه کنندگان احتمالی، تعداد صندلی های مورد نیاز و اندازه آنها را در نظر بگیرید. برای مثال در فضاهایی مثل مطب که ممکن است افراد زیادی به آن مراجعه کنند بهتر است 10 تا 30 عدد صندلی تهیه شود. البته این موضوع به فضایی که در اختیار دارید هم بستگی دارد. در فضاهای کوچک می توانید از صندلی های به هم متصل و کم حجم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که دسته دار بودن صندلی می تواند احساس راحتی بیشتری برای مشتریان شما ایجاد نماید اما این ویژگی ممکن است باعث اشغال فضای بیشتر شود. به همین خاطر فقط در صورتی که فضای کافی را در اختیار دارید از صندلی های دسته دار استفاده کنید. همچنین در صورتی که از لحاظ فضا محدودیتی ندارید، می توانید از مبل انتظار و یا مبلمان اداری هم استفاده کنید.

سازگاری با فضا

معمولا اتاق های انتظار فضاهای کوچکی هستند و در برخی مکان ها مثل مطب و درمانگاه نیز بیماران و همراهان آن ها به صورت همزمان در این اتاق حضور دارند. به همین خاطر صندلی انتظار باید بتوانند به خوبی تمام نیازهای آن ها را پوشش دهند. صندلی انتخابی شما باید به شکلی باشد که بتواند به راحتی با فضا ترکیب شود و چه در اتاق های بزرگ و چه اتاق های کوچک بتوانید از آن استفاده کنید.

نکات ضروری در زمان خرید صندلی انتظار

برای خرید صندلی انتظار نیز مانند هر وسیله دیگری باید به نکات مختلفی توجه کنید تا بتوانید خریدی مقرون به صرفه و متناسب با نیاز خود داشته باشید. برخی از این نکات مهم در بخش های قبلی مورد بررسی قرار گرفتند اما با در نظر گرفتن مواردی که در ادامه می ‌آیند می توانید خرید بهتری داشته باشید.

دارا بودن پشتی مناسب:

تمامی صندلی ها باید دارای انحنای متناسب با ستون فقرات باشند تا از وارد شدن فشار به ستون فقرات فرد استفاده کننده جلوگیری نمایند. در صورت دارا بودن این انحنا که با نام بالشتک ستون فقرات کمری هم شناخته می شود، فرم طبیعی کمر و ستون فقرات حفظ می شود و کاربر احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.

راحتی:

صندلی انتظار علاوه بر ارگونومیک بودن باید در زمان استفاده کاملا راحت باشد. به همین خاطر در برخی از صندلی ها از کوسن و بالشتک در قسمت نشیمن استفاده می شود. این بالشتک در اکثر مواقع به صورت یکپارچه و متصل به بدنه صندلی طراحی می شوند.

مقاومت و دوام:

مورد بعدی که در زمان خرید صندلی انتظار باید به آن توجه کنید، مقاومت و دوام آن در برابر شرایط مختلف است. صندلی هایی که فریم آن ها از جنس آلومینیوم و فولاد ضد زنگ هستند بیشترین مقدار مقاومت را در بین محصولات دیگر دارند و می توانید مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کنید.

 

گروه صنایع چوب و فلز فرنشین هم در تعمیر و نگهداری درب های آکوستیک و هم ساخت انواع صندلی ها

و هم در ترمیم و نوسازی صندلی هایتان به کمک شما می آید

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

مرسی که با اطمینان به گروه ما باعث انگیزه بیشتر به ما می شوید

لطفا با نظرات  انتقادات و پیشنهادات خود ما را در مسر پیشرو همیاری کنید

با سپاس فراوان

صنایع چوب و فلز فرنشین

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *