تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی

تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی

تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی

"تفاوت

 

"تفاوت

صندلی مدیریتی

امروزه صندلی های بسیاری در بازار وجود دارد که به نسبت کاربرد و کارایی آن طبقه بندی و نام گذاری می شوند.

در اینجا به مقایسه صندلی کارمندی با مدیریتی می پردازیم.

صندلی مدیریتی گونه‌ای از صندلی اداری است که دارای پشتی بلند می باشد. این پشتی ها به کاربر هنگام نشستن روی آن، کاملا احساس راحتی می‌دهند.

به علاوه اینکه که این نوع صندلی نوعی احساس برتری را القا می‌کند.

معمولا ویژه‌ ترین صندلی‌ها در هر سازمانی متعلق به مدیر آن سازمان است. به همین دلیل است که صندلی‌های مدیریت تقریبا به صندلی‌های پادشاهی شبیه هستند.

پشتی بلند صندلی‌های مدیریتی پارچه ای  کمر، سر و گردن را به صورت کامل حمایت می‌کند و کاربر می‌تواند با عقب راندن پشتی وضعیتی شبیه به دراز کشیدن روی یونیت دندانپزشکی را تجربه کند.

صندلی مدیریتی خود انواع و جنس های گوناگونی دارد.

در انواع صندلی مدیریت مدرن امکان تنظیم ارتفاع و بازی پشتی صندلی نیز وجود دارد و کفی صندلی معمولا از فوم سرد یا اسفنج دانسیته ۳۰ کیلوگرمی ساخته می‌شود.

این اسفنج ها نرمی و دوام مطلوبی را ایجاد می کنند. پشتی صندلی مدیریت نیز اگر از نوع مش یا توری نباشد، از اسفنج ساخته می‌شود تا کاربر کاملا احساس راحتی داشته باشد.

مقایسه صندلی کارمندی با مدیریتی

اگر شما به یک اداره مراجعه کرده باشید در اولین نگاه متوجه تفاوت های این دو صندلی از نظر ظاهری شده اید.

صندلی های اداری کاملا به صورت استاندارد ساخته می شوند و باید کاملا متناسب با شغل مورد نظر باشد.

برای مثال کسانی که با کامپیوتر سر و کار دارند، به ندرت به پشتی صندلی خود تکیه می دهند.

از این رو باید پشتی این صندلی ها قابلیت حرکت به سمت عقب و جلو را داشته باشند.

همه ی ما می دانیم که زاویه درست و مناسب برای نشستن ۱۱۰ درجه می باشد. اگر این زاویه کم یا زیاد شود، به کمر فشار زیادی متحمل می شود.

همچنین در طولانی مدت می تواند مشکلات بزرگی را به وجود بیاورد. در حالی که وقتی شما زاویه ۱۱۰ درجه دارید، کمترین آسیب به اعضای بدن شما از جمله مفصل هایتان وارد خواهد شد.

در صندلی کارمندی نیز این مورد صدق می کند زیرا معمولا کارمندان با مانیتور سر و کار دارند و در صورتی که این زاویه حفظ نشود و قابلیت حرکت برای صندلی وجود نداشته باشد مجبور هستند گردن خود را خم کنند.

این عمر در طولانی مدت کارمندان را  دچار عارضه های گردنی و کمری می کند.

مزایای صندلی مدیریتی نسبت به صندلی کارمندی

  • راحتی دلنشین صندلی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزایای صندلی مدیریتی پارچه ای که به چشم می آید و بسیاری از افراد را در خرید برای خانه سوق می دهد، راحتی بسیار زیاد آن می باشد.

حتی بعضی از افراد برای استفاده از صندلی برای بازی های کامپیوتری به جای صندلی گیمینگ، از صندلی های اداری استفاده می کنند.

این صندلی ها معمولا به قدری راحت هستند که معمولا مدیران ساعت های استراحت خود را نیز روی همین صندلی ها نشسته و یا حتی می خوابند.

  • زیر پایی صندلی مدیریتی

یکی از مواردی که باید در زمینه مقایسه صندلی کارمندی با مدیریتی به آن بپردازیم مبحث وجود زیر پایی می باشد.

این موضوع برتری صندلی مدیریتی را به نسبت صندلی های کارمندی را به خوبی نشان می دهد زیرپایی های موجود در صندلی های مدیریتی می باشد.

صندلی های مدیریتی دارای بخش اضافه تری به نام زیر پایی هستند. زیر پایی در صورت نیاز، توسط شاسی های مخصوصی که دارد بالا آمده و درست زیر پاها قرار می گیرد.

به طوری که انتهای کف پا را پوشش می دهد. در زمان هایی که مدیران بخواهند استراحت کنند این بخش می تواند به آن ها کمک بسیاری کند.

صندلی کارمندی از داشتن این قابلیت محروم بوده و قسمت زیر پایی در تولید آن ها به کار نرفته است. زیر پایی با حرکت شاسی جابجا می شود و حتی ممکن است زیر کفی صندلی نیز قرار بگیرد.

  • قابلیت ارتجاعی پشتی صندلی ها

تفاوت دیگری که باید به آن اشاره کنیم، قابلیت ارتجاع پشتی صندلی می باشد. به طور کلی قابلیت ارتجاع در صندلی های مدیریتی بیشتر می باشد و حرکت آن به نسبت صندلی های کارمندی نرم تر است. این در حالی است که صندلی های کارمندی قابلیت ارتجاع پشتی را تا حدودی دارا می باشند.

  • پشتی سر

صندلی های مدیریتی دارای قابلیتی به نام پشتی سر می باشد. پشتی سر یک تشک کوچک است که دقیقا پشت سر شخص و بالای صندلی قرار می گیرد.

بسیاری از افراد پشتی بلند را به پشتی کوتاه ترجیح می دهند. ابن موضوع هم به طور سلیقه ای و هم از نظر ارگونومی حائز اهمیت می باشد.

این که سر فرد تکیه گاهی داشته باشد و بتواند هر از گاهی به واسطه آن فشار را از روی گردن خود بردارد.

این عمر کمک زیادی به جلوگیری از خسته شدن او در هنگام کار می کند.

پشتی بلند یکی دیگر از ویژگی های اصلی صندلی مدیریتی پارچه ای است که علاوه بر راحتی، حس برتری را القا می کند. حس برتری برای مدیران زمانی که با ملاقات کنندگان مواجه می شوند، از اهمیت ویژه ای را برخوردار است.

پاسخی به تعدادی از سوالات شما

 

  1. آیا صندلی های مدیریتی دارای رنگ بندی متفاوت می باشد؟

    بله، صندلی های مدیریتی پارچه ای دارای رنگ بندی های زیادی می باشد. می توانید وابسته به فضای کاری و سلیقه شخصیتان رنگ پارچه را انتخاب کنید.

  2. آیا صندلی های مدیریتی در مقایسه با صندلی های کارمندی دارای قیمت بیشتری دارد؟

    بله، صندلی های مدیریتی به دلیل راحتی و زیبایی بیشتر نسبت به صندلی های اداری، دارای قیمت بالاتری می باشند. در هنگام خرید باید بودجه خود را هم در نظر بگیرید.

  3. صندلی ارگونومی چیست؟

    با توجه به آنچه درباره‌ سلامت بدن و راحتی صندلی ‌های مدیریتی گفتیم یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد ارگونومی‌ است. یک صندلی ارگونومیک به میزان زیادی از درد‌های گردن، کمر و شانه جلوگیری می ‌کند.

صنایع چوب و فلز فرنشین در زمینه ساخت و تعمیر انواع صندلی ها و درب های آکوستیک آماده همکاری با شما عزیزان هستیم برای دیدن سایر کارها و مشاوره رایگان لطفا با شماره های داده شده تماس بگیرید

صنایع چوب و فلز فرنشین

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *