تعمیر صندلی اداری چگونه می توان صندلی اداری را که فرو می رود تعمیر کرد؟ اگر صندلی اداری شما دائماً در حال فرو رفتن است یا بلند نمی شود ، به دلیل از بین رفتن مکانیسم بالابر گاز آن است. با تعویض سیلندر گاز ، استفاده از کیت محافظ صندلی ، فاصله دهنده پلاستیکی (یا لوله PVC) ، یا گیره شلنگ (یا گیره ژوبیل) و ترکیب نوار چسب ، می توانید یک صندلی اداری فرو رفته را تعمیر کنید.

چگونه می توان صندلی اداری را که فرو می رود تعمیر کرد؟

تعمیر صندلی اداری
چگونه می توان صندلی اداری را که فرو می رود تعمیر کرد؟
اگر صندلی اداری شما دائماً در حال فرو رفتن است یا بلند نمی شود ، به دلیل از بین رفتن مکانیسم بالابر گاز آن است. با تعویض سیلندر گاز ، استفاده از کیت محافظ صندلی ، فاصله دهنده پلاستیکی (یا لوله PVC) ، یا گیره شلنگ (یا گیره ژوبیل) و ترکیب نوار چسب ، می توانید یک صندلی اداری فرو رفته را تعمیر کنید.
در صندلی اداری یک سیلندر پنوماتیک استفاده می‌شود که ارتفاع صندلی را از طریق هوای تحت فشار کنترل می‌کند. این سیلندر در اکثر صندلی‌ها با مشکل مواجه شده است زیرا مهره‌ها آسیب زیادی می‌بینند و از این‌رو تحمل فشار را ندارند. می‌توانید تعمیر کردن صندلی یک سیلندر جایگزین بخرید، اما خرید یک جایگزین تقریبا گران است. البته راه‌های دیگری هم برای تعمیر صندلی اداری وجود دارد.

روکش پلاستیکی سیلندر را دربیاورید

بیشتر صندلی‌های اداری یک لوله‌ی پلاستیکی بر روی سیلندر بسط پذیر دارند. این لوله را به سمتی که می‌توانید،‌ بالا یا پایین برده تا جایی که بتوانید سیلندر فلزی را در زیر آن ببینید.

صندلی را تا ارتفاعی که می خواهید تنظیم کنید

تا زمانی که این تعمیر صندلی اداری را انجام ندهید، نمی‌توانید ارتفاع را تنظیم کنید. پس مطمئن شوید که آن را درست انجام دهید. باید زمانی که می‌ایستید، صندلی هم سطح زانوان‌تان باشد.
  • اگر صندلی حتی زمانی که کسی روی آن ننشسته بالا نمی‌ایستد، آن را به پهلو بخوابانید.
  • اگر روکش پلاستیکی‌، تا این ارتفاع سیلندر را می‌پوشاند، باید ابتدا روکش را بردارید. برای انجام این کار، صندلی را برعکس کنید و با یک پیچ گوشتی گیره‌ی حائل را به سمت پایه فشار دهید، و چرخ‌‌ها و سپس روکش صندلی را درآورید. چرخ‌ها را دوباره سر جای‌شان برگردانید.

 یک بست لوله را به دور سیلندر ببندید

یک بست لوله‌ی 2 سانتی‌متری از یک فروشگاه آهن‌‌آلات بخرید. پیچ روی بست را شل کرده و کمربند را بیرون بکشید. بست را به دور سیلندر فلزی ببندید، اما آن را هنوز سفت نکنید.

گیره‌ بست را بهتر کنید

بست باید خیلی سفت شود تا صندلی را بالا نگه‌ دارد. به بست فضای بهتری بدهید تا با بستن یک نوار لاستیکی یا چند لایه نوار چسب دور سیلندر،‌ محکم‌تر بسته شود. این کار را در بالاترین نقطه‌ی قابل مشاهده‌ی بر روی سیلندر انجام دهید.

تا جایی که ممکن است بست را سفت کنید

بست را تا بالای سیلندر ببرید. دوباره بررسی کنید که ارتفاع صندلی مناسب باشد. بست را با فشار تنگ کرده و آن را با چرخاندن پیچ محکم کنید.

صندلی را امتحان کنید

اکنون دیگر نباید بست به پایین بلغزد. تنظیم ارتفاع تعبیه شده هنوز هم به درستی عمل نخواهد کرد. اگر ارتفاع صندلی درست نیست، بست را بالاتر یا پایین‌تر از سیلندر حرکت دهید. اگر بست از جای خود حرکت می کند، آن را با یک نوار لاستیکی ببندید تا محکم‌تر شود و یا روش لوله PVC را که در زیر توضیح می‌دهیم امتحان کنید.
صندلی اداری

صندلی اداری

استفاده از لوله‌ PVC

  1. سیلندر صندلی را اندازه بگیرید. روکش پلاستیکی را که سیلندر فلزی و قابل بسط را پوشش داده پایین بکشید. قطر سیلندر را با با نگهداشتن یک خط‌کش به صورت افقی در سراسر آن تخمین بزنید. هم چنین طول سیلندر را در زمانی که صندلی در ارتفاع کامل قرار دارد اندازه‌گیری کنید.
  2. نیازی به اندازه‌گیری دقیق نیست، اما اگر ترجیح می‌دهید اندازه‌گیری دقیق باشد قطر را از محیط دایره محاسبه کنید.

  3.  یک لوله‌ی PVC  بخرید. این لوله روی سیلندر پنوماتیک صندلی فیت خواهد شد. اندازه‌ی لوله باید به اندازه‌ی قطر سیلندر یا کمی بزرگ‌تر باشد. لوله‌ با قطر 3.8 سانتی متر برای تمام مدل‌ها مناسب است. طول لوله‌ای که می‌خرید باید به اندازه‌ی کافی باشد تا زمانی‌که صندلی در ارتفاع مناسب است لوله از پایه‌های چرخ تا صندلی برسد.
  4. لازم نیست لوله یک تکه باشد. اتفاقا کار با قطعات کوچک‌تر راحت‌تر است و می‌توانید خودتان در خانه به راحتی آن را برش بزنید.

  5. لوله را از طول ببرید. آن را در یک گیره بسته و قفل کنید. از یک اره‌ی آهن‌بری یا اره‌ی دستی برای بریدن لوله از نوک به نوک (فقط یک طرف) استفاده کنید. نتیجه‌ی نهایی باید یک لوله با یک شکاف در آن باشد، نه دو لوله‌ی نیمه شده.
  6. پوشیدن یک ماسک یا دستگاه اکسیژن در طول برش لوله توصیه می‌شود تا از استنشاق ذرات تحریک کننده و مضر جلوگیری شود.

  7. اگر گیره یا ابزار برش ندارید،‌ به لوله دست نزنید و چرخ‌های صندلی را دربیاورید تا بتوانید روی لوله بلغزانید. در بسیاری از موارد، می‌توانید پایه‌ی چرخ‌ها را با فشار دادن بست نگهدار بر روی قسمت زیرین به‌وسیله پیچ‌ گوشتی دربیاورید.
  8.  لوله را با ضربه روی سیلندر صندلی ببندید. روکش پلاستیکی صندلی را بالا یا پایین کشیده تا سیلندر فلزی را ببینید. قسمت شکاف خورده‌ی لوله را فشار دهید تا به دور سیلندر ببندید. اکنون باید صندلی را در جای خود محکم نگه دارد و از لغزیدن آن به پایین جلوگیری کند.

  9. اگر با گیر انداختن لوله مشکل دارید، آن را به قطعات کوچک‌تر اره کرده و دوباره امتحان کنید.
  10. برای تنظیم ارتفاع صندلی، لوله‌ی بیشتری اضافه کنید. اگر صندلی هنوز خیلی کوتاه است، آن را بالا آورده و یک قطعه‌ی دیگر از لوله را جای دهید. با این‌کار دیگر نمی‌توانید بدون درآوردن لوله ارتفاع صندلی را کم کنید، ‌بنابراین قبل از انجام آن از ارتفاع صندلی مطمئن شوید.

با امید به اینکه این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. آماده ارائه ی خدمات مطلوب به شما عزیزان هستیم.

صنایع چوب و فلز فرنشین

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *